Арамнаў на 7-м месцы ў рэйтынгу папулярнасці спартсменаў Беларусі

Спартсмены цяжка працуюць, здабываючы медалі. Пасля прамянёў сафітаў аглядаюцца па баках: дзе ж спонсары і рэкламныя кантракты? Многія атлеты перакананыя, што наяўнасць перамог і рэкордаў прадвызначае цікавасць спонсараў. На жаль, гэта далёка не так. У прыватных размовах некаторыя спартсмены скардзяцца на неразвіты рынак адносін паміж бізнесам і спортам. Але хіба ім самім не трэба прыкласці пэўныя намаганні, каб бізнэс звярнуў на іх увагу?

У гэты ж час удзельнікі лакальнага рэкламнага рынку абтэлефаноўвае агенцтва ў пошуках героя рэкламнай кампаніі са свету спорту - ну, дайце ж каго-небудзь з спартсменаў! Але толькі прыкметных, з аўдыторыяй ад 20 000 тысяч у соцсетях, з добрымі ахоп і рэпутацыяй. І аказваецца, неабходныя даследаванні і замеры, якія дапамагаюць вызначыць папулярнасць таго ці іншага спартсмена, каб даверыць яму стаць тварам рэкламуемага прадукта.

Прапанаваны намі рэйтынг дапаможа сустрэцца адным і іншым. спартсмены, якія трапілі ў топ-20, змогуць убачыць сваю папулярнасць, правераную алгебрай. Астатнія могуць зразумець, у чым моцныя іх калегі (акрамя рэкордаў і тытулаў) і, магчыма, пачаць працу над сваім маркетынгавым патэнцыялам. Для брэндаў рэйтынг стане даведнікам ў свет спартыўных селебрыці Беларусі. Тым больш падобны рэйтынг праводзіцца вось ужо трэці год.

як лічылі?

Удзельнікамі даследавання сталі дзейсныя беларускія спартсмены, якія дамагліся значных спартыўных дасягненняў у 2019 годзе. Першасны спіс прэтэндэнтаў уключаў больш 130 імёнаў. Затым спартсмены ацэньваліся па наступных крытэрах:

цікавасць аўдыторыі

Яндэкс WordStat

Для ацэнкі колькаснага цікавасці да спартсменаў быў выкарыстаны сэрвіс WordStat. Гэты інструмент паказвае абсалютная колькасць вынікаў у пошукавай выдачы цікавяць імёнаў. ўлічвалася, колькі разоў за мінулы год (з 1 студзеня па 31 снежні 2019 года) карыстальнікі інтэрнэту запытвалі інфармацыю пра ўдзельнікаў рэйтынгу.

Google тэндэнцыі

У Google Trends выкарыстоўваецца адносны паказчык папулярнасці (у адрозненне ад WordStat), але дазваляе правесці параўнальны аналіз папулярнасці запытаў па імёнах спартсменам на абраны адрэзак часу. Сэрвіс ахоплівае web-пошук па навінах, малюначках і YouTube. Параўнанне графікаў папулярнасці запытаў на кожнага спартоўца дазволіла вызначыць месцы ў агульным спісе.

Колькасць падпісчыкаў у сацыяльных сетках

асноўным фактарам, які дазваляе ацаніць папулярнасць, з'яўляецца памер аўдыторыі спартсмены ў сацыяльных сетках. Для рэйтынгу былі выкарыстаныя колькасці падпісчыкаў ў Instagram, як найбольш часта выкарыстоўванай спартоўцамі сацыяльнай сетцы (дадзеныя прыведзены па стане на 1 студзень 2020 года).

экспертнае апытанне

Для ўдзелу ў экспертнай апытанні былі запрошаны 20 спецыялістаў, якія знаходзяцца на вядучых ролях у Беларусі ў спартыўным менеджменце, Увогуле і спартыўным маркетынгу, журналістыцы, спартыўным адукацыі і ў галіне PR. Кожны эксперт назваў па 20 імёнаў спартсменаў, ацаніўшы іх з пункту гледжання прывабнасці для масавай аўдыторыі, рэпутацыі і спартыўных дасягненняў у 2019 годзе. У ходзе апытання былі названыя 75 чалавек з агульнага ліку прэтэндэнтаў.

Экспертная ацэнка спалучае баланс вядомасці і значнасці спартыўных дасягненняў, а таксама ўлічвае танальнасць ўспрымання спартсменаў у іншых галінах дзейнасці (грамадскія і сацыяльныя праекты, сямейнае жыццё і інш.).

Дадзеныя па ўсім крытэрам зводзіліся ў табліцу. Сума набраных месцаў перакладалася ў выніковыя балы па спецыяльнай формуле.

№ 7. Андрэй Арамнаў, цяжкая атлетыка

дасягненні: серабро чэмпіянату свету

Арамнаў па выніках года сабраў букет тытулаў - лепшы спартсмен года Беларусі, лепшы цяжкаатлет Беларусі. Андрэй паставіў мэту - стаць двухразовым алімпійскім чэмпіёнам і планамерна да яе ідзе. У верасні ён заваяваў сярэбраны медаль на чэмпіянаце свету ў Паттайе і з'яўляецца адным з пяці прэтэндэнтаў на паездку ў Токіо. Розны можна сказаць пра Арамнава, улічваючы яго няўжыўчывы характар, памылкі маладосці і буяны тэмперамент. Але варта зірнуць на каментары пад постам у дзень, калі была заваяваная медаль у Тайландзе і вы ўбачыце, какая хваля пазітыву і гонару заўзятараў абрынулася на атлета. Арамнаў - галоўны ньюсмейкер і трендсеттер сярод беларускіх спартсменаў. Супернічаць з ім у гэтым мог бы хіба што Арцём Мілеўскі, калі б мог узяць удзел ў рэйтынгу як беларус. У Арамнава ёсць меркаванне з любой нагоды, няхай гэта будзе вайна WADA c допінгам у Расіі або назва вуліц у родным Барысаве. У залік для рэйтынгу ішлі лічбы з Инстаграм, але ў Арамнава ёсць выдатны YouTube канал, які расце і развіваецца, Не дзіўна, што за 2019 год Андрэй змог падняцца ў рэйтынгу на 8 прыступак уверх.

крыніца: tribuna.com